Skip to main content

Ernæring

Variert kosthold

  • Sukkerskål

    Litt sukker er helt ok

    God helse er et resultat av trivsel, et variert kosthold, nok søvn og regelmessig mosjon. Sukker kan inngå i et variert kosthold, men bør ikke utgjøre mer enn ca. 10 % av det daglige energibehovet.
  • Fisk og Omega-3

    Fisk og Omega3

    Som regel får vi for lite fisk i oss og burde derfor spise mer både som pålegg og til middag. Folk i alle aldre bør få i seg 1 til 2 gram omega-3 fra fisk hver dag.
  • Gode jernkilder - brød med Stabburet Leverpostei

    Gode jernkilder

    Jern er det mineralet det er vanskeligst å dekke behovet for gjennom kosten, og noen er mer utsatt for mangel enn andre. 
  • Variert og balansert kosthold

    Spis variert og balansert

    Vi i Orkla Foods Norge har alltid de nasjonale og nordiske næringsstoffanbefalingene i tankene både for våre eksisterende produkter og når vi utvikler nye og smakfulle produkter og varianter.

Mat og ernæring

  • Aroma

    Aroma

    All behandling av mat etter at den er høstet medfører at noe av den naturlige aromaen/ smaken taper seg. For å gi maten den naturlige smaken bruker vi i Orkla Foods Norge enkelte aromaer.
  • Salt

    Reduserer saltnivået i maten

    Orkla Foods Norge jobber aktivt for å redusere saltnivået i hele vår produktportefølje. Vi er enige i myndighetens anbefaling om å få ned saltnivået. Som en stor matprodusent må vi ta vår del av ansvaret.

HAR DU SPØRSMÅL?

Fagsjef for ernæring Linn Anne Brunborg

Linn Anne Brunborg

Fagsjef for ernæring og helse

NØKKELHULLSMERKING

Hva betyr egentlig det grønne nøkkelhullsmerket?  Les det her.